marți, 29 ianuarie 2013

”Ieudul” în Club A (jurnal de regizor)

Cred că nu e prea interesant pentru un regizor să își tot vadă spectacolul o dată făcut - și să țină un jurnal despre el. Cu actorii e altceva, ei îl trăiesc, sunt în interior. Eu il vad din afara, ma doare tot ce vad ca se degradeaza sau nu mai functioneaza si, pana la urma, ma satur sa tot scriu despre acelasi lucru, ca Penelopa.

Ce îmi amintesc: un spațiu nou, nepotrivit și incomod, dar fascinant, în același timp, ca o coborare in infern. Mult mai potrivit cu textul lui Ioan Es. Pop decât MNLR, desi fumul de tigara si galagia de afara faceau extrem de dificila sustinerea unui spectacol de teatru. Au fost momente bune, dar, per ansamblu, spectacolul nu a functionat.

Cantaretele nu au venit din cauza fumului si unei mici lovituri de stat puse la cale de "managerul" lor (asta este, cand faci teatru independent dai si peste neprofesionisti). Pe banda, muzica nu a sunat la fel de bine ca atunci cand era live, iar dansurile au iesit foarte prost. Microfoanele au reprezentat un plus si un minus (au sunat extrem de bine la cei care le-au stiut folosi, pacat ca nu au stiut toti). Luminile au fost un dezastru, iar unii actori parca le evitau in loc sa le caute. De data asta publicul a avut, in sfarsit, reactii (pozitive) la proiectii. M-am mirat ca o poezie plina de zvac, cum e "Cilioaia" a putut iesi insuportabil de jos. Am facut cu Cristi un experiment pe poezia lui cu "Nimicul" si ne-am dat seama ca am stricat poezia. Finalul spectacolului a fost sus. Interesant a fost ca, langa mine, femeia de serviciu a stat, fumand, atenta la tot spectacolul. Uneori se uita revoltata, parca cerand parerea domnului de la sunet (un om de nota 10), dar nu-si lua privirea de la spectacol.

Ceva amuzant: la un moment dat, in timpul spectacolului, enervata de niste rasete si vorbaraie tare care se auzea din toaleta barbatilor (langa scena), intru eu nervoasa in ceea ce credeam ca e holul ei: aiurea, nimeresc langa doi indivizi care se hlizeau in timp ce urinau la pisoar. Le-am spus foarte crunt sa nu indrazneasca sa-mi deranjeze spectacolul si s-au conformat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu