joi, 11 octombrie 2012

Jurnalul echipei de actori despre a 6-a reprezentaţie

Acestea sunt impresiile celor patru actori din spectacolul POEZISELE, culese imediat după spectacol şi discuţia cu publicul. Ele nu sunt neapărat în acord cu părerea regizorului, pe care o puteţi citi aici sau cu părerile publicului, pe care le puteţi citi în postarea următoare.

1. Cum a fost spectacolul de azi faţă de celelalte?

Cristian Rus: "M-am pierdut de la început din cauza aşezării spectatorilor. M-am adunat pe parcurs şi m-am simţit ca pe o plută care plutea frumos pe un râu care curge ba repede, ba uşor. Iubesc ludicul."

Rodica Bunea: "Nu ştiu să fac astfel de comparaţii. Încep să mă simt din ce în ce mai confortabil în spectacol, dar mă enervez înainte că parcă suntem mereu pe fugă şi toate problemele din lume vrem să le rezolvăm cu juma' de oră înainte. A curs spectacolul, nu am simţit că îl trag după mine ca în alte dăţi şi n-am mai gândit în avans."

Anda Saltelechi: "Am avut, ca mereu, probleme de concentrare, dar mi-am revenit pe parcurs. Nu am fost total stăpână pe mine. Mi-am simţit colegii şi am avut încredere în alegerile lor. I-am urmat. Spaţiul a fost ciudat, mult loc în mijloc, am încercat să valorific spaţiul cât am putut."

Sandra Şimon: ""Poema chiuvetei" s-a degradat, nu mă mai pot concentra, iar "Cristian Popescu" a fost varză. Mi s-a părut mult mai lung. Toţi colegii m-au lovit: un pumn în gură, unul în cap etc."

2. Ce am câştigat şi ce am pierdut?

Sandra Şimon: "Am pierdut plăcerea şi încep să nu mai înţeleg personajele pe care le fac. Am câştigat mai multă emoţie şi încredere în mine în relaţie cu publicul... Nu ştiu dacă spectacolul s-a degradat, dar noi am învăţat să improvizăm mai mult, spaţiul în care jucăm şi relaţia cu publicul. Cred că e o idee bună să fim de fiecare dată altfel. Sunt sigură că dacă noi am juca data viitoare cu sala aranjată ca într-un teatru clasic, spectacolul ar ieşi foarte bine pentru că nu ar mai exista stresul gândului: unde mi-e recuzita, unde să fac momentul următor etc. Asta pentru că provocările au fost destul de mari de fiecare dată şi chiar ne-au ajutat în progresul nostru."

Anda Saltelechi: "Nu-mi dau seama ce am câştigat; cred că interacţiunea cu un public diferit de cel până acum, mai tânăr, dar totuşi nu l-am simţit foarte deschis. Sau, poate, mă însel. Nu ştiu. Am câştigat, poate, felul de a mă adapta la un spaţiu nou. Am pierdut ce am câştigat săptămâna trecută la momentul "Angela Marinescu". Şi sunt dezamăgită."

Rodica Bunea: "Pierd din emoţie şi mă simt mai concentrată după jumătatea exerciţiului. Încep să privesc publicul fără frică. Dar nu cred că spectacolul se degradează atât de rău, doar că se pierde din intensitate în anumite momente, depinde foarte mult de seară şi de public şi de starea noastră."

Cristian Rus: "Simt că am câştigat mai mult curaj în a da viaţă personajelor. Simt că nu am creat personaje care sunt "imobile", au viaţă şi reacţionează în funcţie de mine în raport cu colegii, publicul, energia creată. Simt că am pierdut încrederea în unele momente, încrederea în colegi că îşi vor face treaba, din cauza lipsei de repetiţie din săptămâna asta."

3. Publicul din seara asta a fost...

Anda Saltelechi: "Publicul din seara asta a fost tânăr în mare parte şi asta mi-a plăcut. Au avut reacţii diferite, la momente diferite. Simţeam că vor să reacţioneze, dar parcă se reţineau, poate că era de vină spaţiul în care eram, foarte foarte aproape de ei. Cine ştie? Din păcate, nu mereu am reuşit să interacţionez direct cu ei, deşi chiar am încercat."

Sandra Şimon: "Publicul a fost  mai necomunicativ decât dăţile trecute."

Cristian Rus: "Publicul din seara asta a fost darnic, a colaborat în timpul spectacolului şi a transmis energie încurajatoare." 

4. Ce aştepţi în continuare?

Sandra Şimon: "Îmi doresc să fiu complet concentrată în spectacol, să recâştig acea plăcere maximă de a juca fiecare moment şi să fiu mai îndrăzneaţă."

Rodica Bunea: "Îmi doresc să continuăm să căutăm diverse direcţii şi să ne dezvoltăm, dar fără să fim presaţi de timp. Să ne acordăm şansa de a nu ieşi din ceea ce ne-am dorit, cum am făcut şi cu spectacolul acesta care a ieşit din "întâmplare"."

Cristian Rus: "Îmi doresc să improvizez, să descopăr, să mă frământ, muncind pe actorie la alte roluri. Vreau să mă descopăr. Simt că am multe lucruri de spus şi încă nu ştiu cum o să fac, mă refer la asumarea rolurilor până la starea de împlinire."

Anda Saltelechi: "Îmi doresc foarte mult să cunosc mai multe despre meseria mea. Am citit şi mi s-a povestit despre Eleonora Duse. Cred că îmi devine model."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu